mercredi 28 janvier 2015

Du neuf avec du vieux / New and old

Grow Your Blog is HERE

Il y a quelques années, je découvrais tout juste les perles d'artisans, j'ai acheté chez Jubilee des perles totems en formes de visages et j'en avais fait des boucles d'oreilles assez simples. Je m'en suis lassée. Mais pas des perles.

A few years ago as I was just getting into Art Beads I had ordered some face totem beads from Jubilee and I had made some simple earrings with them. Well, I got tired of them but not of the beads.




Cela fait maintenant deux semaines que je les ai placées sur un plateau et au fur et à mesure j'ai ajouté et retiré des perles, imaginé un collier, un bracelet puis un collier à nouveau. Avec et sans pendentif.
Pour finir comme ceci.

Now I've had the beads for two weeks on a tray and since then I've been adding and taking away beads. I have imagined a necklace, then a bracelet and a necklace again. With and without pendant.
I ended up making this.

Perles en céramique / Ceramic beads, Jubilee
Fermoir / Clasp, Lorelei Eurto Jewelry
Perles de verre/ Glass beads, Loupiac, Calisto, SueBeads



Un collier sans perle focale, ou plutôt plusieurs pour choisir celle que l'on veut mettre en valeur.

A necklace without focal bead, or with several focal beads so as to wear it as you want.

6 commentaires:

  1. Your necklace is beautiful-love the beads and the the pretty butterfly-very nice

    RépondreSupprimer
  2. Karin, the necklace has a beautiful tribal vibe! Love it!

    RépondreSupprimer
  3. I do love how the necklace can be worn any which way. I also love those Jubilee beads!

    RépondreSupprimer
  4. Very beautiful necklace although I liked the earrings as well. Good way to repurpose your beads.

    RépondreSupprimer
  5. Love this fabulous piece! And that clasp is wonderful!!
    Rachel

    RépondreSupprimer

Merci de votre visite et de laisser un commentaire!
Thank you for visiting and leaving a comment!