lundi 20 janvier 2014

Indécisions et décision

Parfois, trop de perles, c'est paralysant. Je pars d'une, puis d'une autre, j'abandonne, reprends…
J'ai mis beaucoup de temps à assembler ces perles.
Je suis partie du fermoir en cuivre de BHeart Ranch.
Des couleurs rouges, roses, des signes que j'ai voulu retrouver dans les autres perles,  des tourbillons de couleurs pour les perles en pâte polymère de Tree Wings Studio, des signes sur la perle en céramique de Warm Ceramics, une perle cylindre de Caroline Bead Bug, une perle spirale en verre de Sue Beads et enfin une perle en pierre teintée.
Je me suis donc lancé un  défi, ne pas acheter de perles  pendant un mois minimum et redécouvrir celles que j'ai amassées jusque là.
Ne vous inquiétez pas, je pourrai tenir des années avec celles que j'ai, par contre résister aux nouveautés de mes artistes favoris… un mois c'est beaucoup!

Sometimes too many beads is too much. I start with one, then another, I stop, start again…
It took me quite a while to find the beads to make this bracelet.
I started from the BHeart Ranch copper clasp. I wanted to find beads to match the orange and pink colors as well as the signs on the clasp.
So I chose beautiful whirlwind colored beads from Tree Wings Studio, a patterned ceramic bead from Warm Ceramics, a cylinder bead by Caroline Bead Bug, a spiral lamp work glass bead from Sue Beads and finally a tainted stone.
So I decided to give me a challenge, not to buy beads for at least one month, so I can rediscover the ones I have been hoarding for so long.
Don't worry, I have enough to keep beading for years. What will be the most difficult, will be to resist the new beads of my favorite artists!



1 commentaire:

  1. That is a great challenge, Karin :) I am actually doing a "low-spend" challenge this month, but with strict guidelines for ALL my shopping. Through all of January, I shop only twice a week... and NO internet buying (which means no jewelry-related items at all, as there is no bead store within 3 hours of my town). It is just like you said, wonderful to re-discover past purchases and be super-creative with what I already have (which is admittedly a lot LOL)

    RépondreSupprimer

Merci de votre visite et de laisser un commentaire!
Thank you for visiting and leaving a comment!