mardi 30 décembre 2014

Souhaits / Wishes

Ce matin, j'écoutais une émission à la radio sur les résolutions.
Je n'aime pas les résolutions, elles obligent à réussir et sont donc souvent sources d'échecs. Vous me direz que l'on construit souvent sur des échecs, mais bon, j'aime autant ne pas me mettre délibérément en échec.
Je n'aime pas non plus faire le  bilan d'une année, pourquoi une année, je préfère continuer le chemin.
Dans cette émission, une phrase attribuée à Steve Jobs a retenu mon attention, ne riez pas, Steve Jobs n'est pas mon maître à penser, bien que j'ai une attirance certaine pour ses gadgets, mais bon  je trouve qu'elle résume assez bien ce que je souhaite pour 2015 et plus.
La voici, la version originale est en-dessous.

"Votre temps est limité, ne le gâchez pas en menant une existence qui n’est pas la vôtre. Ne soyez pas prisonnier des dogmes qui obligent à vivre en obéissant à la pensée d’autrui. Ne laissez pas le brouhaha extérieur étouffer votre voix intérieure. Ayez le courage de suivre votre cœur et votre intuition. L’un et l’autre savent ce que vous voulez réellement devenir. Le reste est secondaire."

Je ne prendrais pas de résolutions mais,
J'aimerais pouvoir continuer à combiner travail, famille et créations.
J'aimerais prendre du temps pour voir ou me mène le travail des matières et  des couleurs. 
J'aimerais que ce blog soit le reflet de ce cheminement.
J'aimerais apprendre encore.
J'aimerais trouver du temps pour lire, voir des expositions, regarder des films et voyager toujours plus.
J'aimerais partager plus.
Et concrètement?
Arrêter d'accumuler les perles et les matières, pour passer plus de temps à faire, à penser, à travailler, à m'entraîner, à prendre des risques pour trouver cette voix.
Remettre un peu d'ordre dans cet espace (photo ci-dessous) et utiliser  ce que j'ai.

This morning I was listening to a program about resolutions on the radio.
I don't like resolutions, they force you to succeed and so are often sources of failures. You'll say that failures are good ways to progress, but I'd rather not put myself directly in the position of failing..
I don't like looking back at one year, why one year, I prefer following the road.
In that show, a quotation by Steve Jobs made me think. Don't laugh Steve Jobs  is definitely not the person I turn to about the philosophy of life even if I'm quite attracted to his gadgets, but I thought that particular quotation summed up quite well what I wish for 2015 and after.
Here it is: 

Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life. Don’t be trapped by dogma, which is living the result of other people’s thinking. Don’t let the noise of other opinions drown your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition, they somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”

I won't take any resolutions but,

I'd like to keep on combining work, family and creative time.
I'd like to take the time to see where work on colors and materials takes me.
I'd like this blog to be the place where I record this journey.
I'd like to learn.
I'd like to find time to read, see exhibitions, watch movies and travel always more.
I'd like to share more.
And, concretely?
Well, stop hoarding beads and materials and spend more time making, thinking, working, training, risking to find that voice.
Tidy this place and use what I have.

Dégager l'espace pour dégager l'esprit!
Clearing space to clear the mind!

6 commentaires:

  1. That is a great quote - Wishing you and your family a very Happy New Year

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Thank you Divya, I wish you and your loved ones a very happy and creative new year!

      Supprimer
  2. Wonderful quote from Steve Jobs!! Happy New Year!! All your plans for 2015 sound good and doable!!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Thank you Mary! I wish you a very happy new year and I'm looking forward to your 2015 beads and components!

      Supprimer
  3. Hi Karin, just visiting a little longer at your blog. I am following you through Bloglovin' and saw this post so I had to pop back over! LOL! I love that storage unit you have for all your beading acccoutrements; may I ask where you purchased it? I need something exactly like it for my studio.
    Hugs again my new sister in art,
    Beth P
    The Whimsical Dowager

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Hi Beth, Thank you for visiting and following my blog. If you're talking about the shelves, I bought them at IKEA and painted them. They are perfect, I would need some more but I have no room left!

      Supprimer

Merci de votre visite et de laisser un commentaire!
Thank you for visiting and leaving a comment!